slot server kamboja
https://www.localzmagazine.nl/slot-bonus/
schapen, drenthe, cultuur, natuur

Cultuur: een onmisbare factor voor een provincie

Grote kans dat je bij het horen van Drenthe meteen het beeld van eeuwenoude hunebedden en ronkende motoren op het TT-circuit in Assen voor je ziet. Hoewel de provincie dit jaar wellicht een beetje overschaduwd wordt door Leeuwarden die zich dit jaar Culturele Hoofdstad mag noemen, betekent dat niet dat alles stilstaat. Hoe profileert Drenthe zich als het gaat om cultuur? En wat betekent dat voor lokale ondernemers? Lars Borgdorff, accountmanager bij Marketing Drenthe, vertelt ons er meer over.

 Drenthe is populair, zo blijkt uit cijfers van Provincie Drenthe. In 2017 staat de provincie namelijk op een vijfde plaats als het om binnenlandse vakantiebestemmingen gaat. En daarbij beoordeelt de gemiddelde Nederlandse toerist zijn of haar vakantie ook nog eens gemiddeld met een 8,2. Maar waarom komen gasten hier naartoe? Gaat het om de hunebedden en de jaarlijkse TT-race of is het iets anders? Borgdorff legt uit: ‘Voor een rijke cultuur heb je iconen nodig, maar een compleet aanbod is en blijft het aantrekkelijkst en daar kun je je als provincie specifiek mee profileren.’ Lars geeft een aantal voorbeelden. ‘We zien in Drenthe steeds meer festivalletjes en theatervoorstellingen in de natuur. Dat is een extra beleving en past echt bij de provincie. Denk bijvoorbeeld aan de theatervoorstellingen Het Pauperparadijs, Mammoet, en Shakespeare. Zij maken onder andere gebruik van het mooie Drentse decor als achtergrond.’

Cultuuriconen

Naast festivals en voorstellingen is er meer cultuur te vinden in Drenthe, zoals Herinneringscentrum Westerbork. Meer dan 100.000 mensen brengen jaarlijks een bezoek aan het voormalige kamp waar ten tijde van de Tweede Wereldoorlog duizenden Joden gedeporteerd werden en waar nu slachtoffers worden herdacht. Ook de Koloniën van Weldadigheid die uit 1818 stammen zijn een belangrijk onderdeel van de Drentse cultuur. Zo belangrijk zelfs dat de Nederlandse overheid de koloniën op de werelderfgoedlijst van Unesco wil plaatsen judi slot online. De natuur speelt ook een grote rol. Jaarlijks trekken duizenden toeristen en dagjesmensen eropuit om in de nationale parken zoals het Dwingelderveld, Drents-Friese Wold en de Drentsche AA te fietsen, wandelen of paardrijden. En niet te vergeten de hunebedden in het Hondsrug UNESCO Global Geopark, de TT-baan en de vele musea (zoals het Drents Museum die in het verleden vaak grote exposities hadden) die de provincie rijk zijn.

Belangrijk cultureel aanbod

Het hebben van zo’n breed cultureel aanbod als provincie is belangrijk volgens Borgdorff. ‘Het vergroot de aantrekkelijkheid van het gebied voor potentiele gasten en inwoners.’ Want zonder cultuur, geen gasten. ‘Het is voor veel mensen een reason to travel. Je trekt toch naar een bepaalde plek toe, omdat je er iets wilt zien of wilt doen. We hebben dit jaar gekozen voor het jaarthema “Wereld(s)Erfgoed” om focus te geven aan onze boodschap. We hopen dat dit natuurlijk een belangrijke aantrekkingskracht heeft op toeristen, maar het gaat in de keten nog veel verder. Als bedrijven of organisaties op zoek zijn naar werknemers is de aantrekkelijkheid van de regio voor werkzoekenden belangrijk in die afweging. Het aanbod van cultuur is medebepalend in de afweging om ergens wel of niet te gaan wonen.’

Als er binnen een provincie een groot cultureel aanbod is, heeft datzelfde gebied ondernemers nodig om dat in stand te houden. ‘Marketing Drenthe verbindt ondernemers met elkaar. Want als lokale evenementen en ondernemers met elkaar samenwerken, kunnen ze het verschil maken.’

Stoer en robuust

Iedere regio, streek of land heeft zijn eigen karakter en bijzondere eigenschappen. Marketing Drenthe speelt daar slim op in. ‘We profileren ons als de Oerprovincie van Nederland. We zijn als Drenthe stoer, robuust en avontuurlijk. Deze kernwaarden passen echt bij Drenthe en we kunnen dit als enige provincie echt claimen. Om de boodschap over te brengen aan de rest van Nederland loopt er zowel een online- als televisiecampagne. ‘Het doel van de campagne is om de consument kennis te laten maken met en te interesseren voor het culturele aanbod in Drenthe, zodat men een bezoek brengt aan deze prachtige provincie.’

 

Tags (categorieën en branches)cultuurDrentheprovincieTT Assen

Geef een reactie

%d bloggers liken dit:
https://conversietopper.nl/slot-deposit-dana/